ادمین اینستاگرام یا پشتیبان اینستاگرام کیست؟

 

متاسفانه بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها فرصت ها و پتانسیل بالای این رسانه اجتماعی (اینستاگرام) را برای کسب درآمد و گسترش کسب و کار خود دست کم می گیرند. با مدیریت صحیح و تولید محتوای باکیفیت می توانید مخاطبان هدف خود را پیدا کرده و آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. این دقیقاً همان کاری است که مدیر اینستاگرام (IGA) انجام می دهد.
در واقع این فرد با دانش و تجربه خود در این زمینه، نظارت و مدیریت مداوم فعالیت صفحه اینستاگرام، تعیین استراتژی های تولید محتوا و آنالیز صفحه به شما کمک می کند تا در این زمینه شناخته شوید. بار دیگر تاکید می کنیم که این کار فقط در تئوری ساده به نظر می رسد. اما در واقع نیازمند اطلاعات و دانش مدرن و تخصصی است. از طرفی نام گذاری در این رسانه نیازمند فعالیت مستمر و دقیق است و یک شبه به دست نمی آید. به همین دلیل نیاز به فردی وجود دارد که بتواند این کار را به طور مداوم و منظم انجام دهد و او کسی نیست جز ادمین اینستاگرام.

 

وظایف ادمین اینستاگرام (پشتیبان اینستاگرام )

(Instagram Page Administrator)

همان طور که خودتان هم متوجه شده‌اید ادمین اینستاگرام نقش اساسی در تیم بازاریابی بر عهده دارد. کلمه ادمین/Admin به معنی مدیر است. همین موضوع نشان می‌دهد که بیشتر وظایف مدیریتی تماما بر عهده این فرد متخصص است. به طور کلی از وظایف اصلی ادمین اینستاگرام می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تولید محتوای مناسب و انتشار آن در قالب پست، استوری، این کار باید به صورت منظم و همیشگی انجام شود
  • تولید محتوای ایده‌آل برای کپشن پست‌ها/استوری‌ها و ویدیوهایی که منتشر می‌شوند
  • هشتگ سازی و استفاده از هشتگ‌های بجا و کارآمد – هشتگ سازی با توجه به جنس کسب و کار انجام می‌شود
  • وظیفه پاسخگویی به تمامی پیام‌های دایرکت و همچنین کامنت‌ها بر عهده ادمین اینستاگرام می‌باشد
  • تحلیل و آنالیز کامنت‌ها و همچنین حذف دیدگاه‌های نامرتبط/نامناسب یا توهین آمیز
  • افزایش لایک و بازدید از صفحه/پست/استوری با استفاده از روش‌های مختلف تولید محتوا و استراتژی‌های بازاریابی
  • افزایش تعداد فالوورها و همچنین بدست آوردن فالوورهای واقعی/حقیقی
  • اعمال استراتژی‌های امنیتی جهت جلوگیری از نفوذهای ناخواسته به اینستاگرام/جلوگیری از هک شدن حساب
  • تهیه یک bio/بیو مناسب برای حساب کاربری و تغییر دوره‌ای آن
  • کار با نرم افزارهای گرافیکی به منظور تولید محتوای متنی و بصری
  • تدوین و ویرایش عکس‌ها و ویدیوها به منظور بهتر دیده شدن و اعمال تغییرات بصری بر روی آن‌ها
  • ادمین اینستاگرام وظیفه افزایش میزان تعامل موجود در یک صفحه را به عهده دارد – افزایش میزان تعامل یا همان Engagement Rate Optimization
  • تبلیغات و آشنا به اصول تبلیغ نویسی جهت جلب توجه کاربران و افزایش مخاطب
  • طراحی، پیاده سازی و نظارت کامل بر روی کمپین‌های مختلف
  • تعامل با اینفلوئنسرها و یا کسب و کارهای محلی جهت تبلیغ و همکاری دو طرفه
  • پاسخ به واکنش‌ها/reactionهای دریافت شده استوری
  • خلاقیت به خرج دادن در تولید محتوای متنی/بصری
  • و …

حالا که با وظایف ادمین اینستاگرام (پشتیبان اینستاگرام ) آشنا شدید اگر برای ورود به این شغل علاقه مند هستید می توانید با مراجعه به کاریابی مجازی ایران استخدام و بررسی آگهی های استخدام ادمین اینستاگرام در این سایت قدم اول را بردارید.

 

“قبل از هر تصمیمی یک مشاور رایگان داشته باش : 09392031998 فقط با یک تماس “

 

مهارت های مورد نیاز یک ادمین اینستاگرام

به عنوان یک ادمین (پشتیبان اینستاگرام ) صفحات اجتماعی در طی یک روز کاری شما ممکن است در نقش بازاریاب، استراتژیست، کپی رایتر، طراح و حتی تحلیلگر کار کنید. این نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در این حرفه بسیار زیاد است و شما باید توانمندی‌های مختلف و متنوعی داشته باشید. همچنین با توجه به وظایف حیاتی که بر عهده دارید نباید هیچوقت دست از یادگیری هم بردارید!
با توجه به مطالبی که تا اینجای کار گفتیم، به نظر شما یک ادمین اینستاگرام باید چه توانمندی‌های داشته باشد؟ در ادامه به تعدادی از این موارد می‌پردازیم؛

 

ارتباطات:

هسته وجودی پلتفرم‌های اجتماعی به منظور برقراری ارتباط شکل گرفته است. بنابراین به عنوان یک ادمین اینستاگرام (پشتیبان اینستاگرام ) یا مدیر شبکه‌های اجتماعی باید توانایی‌های ارتباطی و تعاملی قوی داشته باشید. توانایی‌های انعطاف‌پذیر که بتوانید متناسب با هر پلفترم یا مخاطبی آن‌ها را تغییر دهید.

 

قلم شیوا:

برای اینکه بتوانید پیام خودتان را در شبکه‌های اجتماعی به مخاطب منتقل کنید راه‌ها و شیوه‌های مختلفی وجود دارد. با این حال هسته اصلی ارتباط همیشه به محتوای نوشته شده وابسته خواهد بود. این یعنی قابلیت نوشتن متن به صورت روان و شیوا به کارتان می‌آید. بهترین مدیران شبکه‌های اجتماعی کپی رایترهای ماهری هستند که به تقویت صدای برند در پلتفرم‌ها کمک می‌کنند.

 

خلاقیت:

برای اینکه بتوانید در فضای اشباع شده شبکه‌های اجتماعی متمایز باشید باید متفاوت فکر کنید. این تفکر متفاوت به ذهنیتی خلاق و نوآورانه نیاز دارد. به عنوان یک ادمین اینستاگرام شما باید بتوانید محتوایی نو و ارزشمند تولید کنید. چیزی که تنها در صورت داشتن ذهنی خلاق قابل دستیابی است. به همین منظور باید بتوانید خارج از باکس(out of box) فکر کنید.

 

توانایی سازماندهی و مدیریت:

مطمئنا بدون مدیریت عاقلانه زمان نمی‌توانید مدیریت شبکه‌های اجتماعی را بر عهده داشته باشید. بنابراین استفاده بهینه و موثر از وقتی که دارید و همچنین سازماندهی آن دو مهارت ضروری برایتان هستند. فراموش نکنید که کار شما تنها در طراحی و پیاده سازی کمپین‌ها و استراتژی‌ها خلاصه نمی‌شود. بلکه شما باید بتوانید از ابتدا تا انتهای کار فرآیندها را مدیریت و رهبری کنید.

 

بازاریابی سنتی و دیجیتال:

برای تهیه استراتژی‌های موفق شبکه‌های اجتماعی یک ادمین اینستاگرام (پشتیبان اینستاگرام ) باید درک درست و کافی از هر دو رویکردهای بازاریابی سنتی و دیجیتال داشته باشد. در واقع استفاده بجا از هر کدام این بازاریابی‌ها امری مهم به حساب می‌آید.

 

مراقبت از مشتریان:

مراقبت از مشتریان یکی از مهارت‌های مدیران اینستاگرامی/شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که شامل خدمات به مشتری، مهارت‌های مردمی و نگاهی دقیق به منظور پیدا کردن فرصت‌ها می‌شود. customer care بخش جدایی ناپذیری از این موقعیت شغلی است. به این خاطر که بیشتر کار شما در جلب توجه مخاطب و شکل گیری ارتباطات سازنده خلاصه می‌شود.

 

چابکی:

همان طور که خودتان هم شاهدش هستید و می‌بینید چشم انداز پلفترم‌ها و استراتژی‌های اجتماعی دائما و به سرعت در حال تغییر هستند.
این یعنی حتی بهترین رویکردها و استراتژی‌ها هم ممکن است بعد از مدتی ناکارآمد به نظر برسند. این یعنی چه؟ یعنی باید متناسب با زمانی که در آن هستید همیشه بروز بمانید و بتوانید با تغییرات سازگار شوید.

 

آشنا به آنالیز داده:

اغلب ما با گزارش‌های پایان ماه(ماهانه) آشنا هستیم. اما ادمین‌های اینستاگرامی یا به طور کلی مدیران شبکه‌های اجتماعی به طور مرتب داده‌های جمع آوری را زیر و رو می‌کنند و در نهایت به کمک آن‌ها به نتیجه و هدفی که دنبالش هستند می‌رسند. بنابراین اینکه شما با داده‌ها و نحوه مدیریت آن‌ها نیز آشنا باشید هم فاکتور مهمی به حساب می‌آید.

 

تحصیلات، بازار کار و میزان درآمد

برای اینکه بتوانید به عنوان یک ادمین اینستاگرام (پشتیبان اینستاگرام ) مشغول به کار شوید نیاز به تحصیلات دانشگاهی بخصوصی ندارید. این یعنی رشته‌ی دانشگاهی به اسم ادمین اینستاگرام وجود ندارد!! در عوض می‌توانید با دنبال کردن و شرکت در ورکشاپ‌ها و دوره‌های یادگیری اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و همچنین در فضای اینترنت به صورت خودآموز بر روی مهارت‌هایتان کار کنید. همچنین برای کسب تجربه می‌توانید مدتی به عنوان کارآموز در مجموعه‌ها و شرکت‌هایی که برای استخدام ادمین اینستاگرام بصورت کارآموزی درج آگهی کرده اند مشغول به کار شوید. پس از آن می‌توانید حتی به صورت دورکاری و کاملا ریموت هم پروژه بگیرید.
درآمد حاصل از این موقعیت شغلی کاملا با توجه به نوع صفحه‌ای که به کارجو سپرده می‌شود، جنس کسب و کار و در نهایت مدت زمانی که باید در صفحه فعالیت شود کاملا متفاوت است. به طور کلی میزان میانگین درآمد ماهیانه این پوزیشن از 1 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان متغیر است.
از آن جایی که روز به روز به تعداد کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌شود، بنابراین همیشه فرصت‌های شغلی در انتظار شما هستند. بررسی آگهی های استخدام ادمین اینستاگرام در تهران و سایر استانها می تواند به شما کمک کند تا از میزان درآمدی که برای این شغل در نظر گرفته شده است مطلع شوید.

 

سخن پایانی

ادمین اینستاگرام (پشتیبان اینستاگرام ) یک شغل نسبتا جدید و نوظهور به حساب می‌آید. با این حال مشاغل بسیاری فعالیت خودشان را در این فضا آغاز کرده‌اند و این نشان می‌دهد تقاضا برای افراد ماهر در این زمینه بیشتر و بیشتر خواهد شد. اگر شما هم جز افرادی هستید که فکر می‌کنید با توانایی‌های فعلی‌تان می‌توانید به عنوان یک ادمین اینستاگرام (پشتیبان اینستاگرام ) و کارشناس شبکه‌های اجتماعی کارتان را شروع کنید، پیشنهاد ایران استخدام به شما این است که از طریق سیستم رزومه ساز رایگان ایران استخدام برای خود رزومه ای حرفه ای که شامل تحصیلات و مهارهایتان است بسازید و برای کارفرما و شرکتی که به دنبال ادمین اینستاگرام است ارسال نمایید و وارد بازار کار شوید.